INFORMACJE KKPL - ROK 2018
Oto kilka zdjęć z wizyty, pod koniec ubiegłego roku, w Muzeum Lotnictwa Polskiego. Co słychać w hangarze?
Czeski Brigadyr to nie drugi L60 w zbiorach MLP, ale przemalowany dawny SP-FXA, który w latach 1957 – 1974 latał w barwach lotnictwa sanitarnego,
a od 1964 znajduje się w muzeum. Szkoda, że już nie w polskich barwach. Po kilkuletnim pobycie na wystawie „Swego nie znacie” LWD Żuraw doczekał się
renowacji i jest już na ekspozycji stałej. O tym samolocie będziemy jeszcze pisać.
Na wspomnianej wystawie czeka na dokończenie renowacji samolot LWD Szpak-2, który latał ze znakami SP-AAA. Użytkowany był w latach 1946-1948.
W trakcjie renowacji jest także Caudron CR.714 Cyclone.
A na zewnątrz.Czerwona gwiazda na spodzie skrzydła samolotu A-20 Bostona wydobytego z Bałtyku. Samolot nadal czeka na decyzje ws. sposobu przyszłego
eksponowania. Fotogrametryczny samolot MD-12F w trakcie renowacji, którą śmiało można nazwać remontem. Samolot znajduje się w muzeum od roku 1967,
czyli od kiedy to wylądował na lotnisku Rakowice.
Tekst Zdjęcia R.S.
Nowe naszywki M-28 B/PT Glass Cockpit
Na początku roku w krakowskiej 8 Bazie Lotnictwa Transportowego pojawiły się trzy nowe naszywki. Noszone są przez personel latający i techniczny
samolotu m-28 B/PT Glass Cockpit.
POWRÓT STRONA GŁÓWNA / BACK TO MAIN PAGE
Wszelkie prawa zastrzeżone. Zdjęcia i inne materiały z tych stron nie mogą być używane lub publikowane,
zarówno do celów zarobkowych, jak i innych, w jakiejkolwiek formie, bez zezwolenia autorów.
|